|
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1749 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
|
Elżbieta Grad - konspekt lekcji OŚRODEK TEMATYCZNY – Zima w pełni TEMAT DNIA: Czego szukają zwierzęta w zimie? CELE:
- ogólny:- uczeń rozumie potrzebę pomagania ptakom w przetrwaniu zimy,
- operacyjny:- potrafi formułować myśli w formie zdania,
- rozróżnia właściwe i nie właściwe zachowanie w czasie zabaw zimowych,
- bierze aktywny udział w lekcji i potrafi skoncentrować się na wykonywanym działaniu ,
- dba o estetykę zapisu ,
- układa przysłowia z rozsypanek wyrazowych ,
- przestrzega pisowni z " rz" po spółgłoskach.
METODY:
- słowna- rozmowa kierowana, pogadanka,
- oglądowa- pokaz, obserwacja,
- praktycznego działania ,
FORMY:
- zbiorowa jednolita,
- zbiorowa zróżnicowana,
- indywidualna zróżnicowana
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: rozsypanki zdaniowe i wyrazowe z przysłowiami, plansze z hasłami zabaw zimowych, ilustracje zwierząt ich kryjówek i śladów, kartki z zadaniami tekstowymi, plansza z "wyjątkami ortograficznymi", podręczniki, kaseta z nagraniem piosenki" Sopelkowa melodia"
- Powitanie
- Sprawdzenie pracy domowej.
- Nauczyciel czyta przysłowie, a zadaniem uczniów jest odgadnąć , co usłyszeli.
- Wyjęcie przez uczniów z kopert przysłów – nauczyciel wyjaśnia pojęcie przysłowia
- O czym mówią nam te przysłowia?
- Jak spędzamy wolny czas zimą , gdy świat otula biała, puszysta pierzynka?
- O czym należy pamiętać podczas zimowych zabaw ?
- Chętną osobę przedstawia ruchem, gestem odczytaną zabawę, a pozostali uczniowie odgadują.
- zjeżdżać z góry na nartach,
- jeździć na łyżwach,
- lepić bałwana.
- W co jeszcze lubimy bawić się na śniegu? Uczeń czyta z tablicy i odrzuca hasła, które nie pasują do pory roku.
- grać w piłkę plażową,
- rzucać kulkami śnieżnymi,
- zjeżdżać na sankach,
- rozpoznawać tropy zwierząt na śniegu,
- jeździć na hulajnodze.
Przyjrzyj się ilustracji w podręczniku:
- Co przedstawia ta ilustracja?
- przyjrzyjcie się uważnie śladom jakie zostawiają na śniegu zwierzęta
- Dopasowywanie śladów zwierząt do ich kryjówek .
- Uczniowie wyjmują z kopert zadania z treścią i rozwiązują je samodzielnie – głośno odczytują rozwiązanie i odpowiedź.( praca zróznicowana)
- Czego zwierzęta szukają zimą i dlaczego?
- Zaśpiewanie piosenki "Sopelkowa melodia"i taktowanie na trzy.
- Czego szukała pewna sikorka i gdzie, dowiemy się po wysłuchaniu wiersza czytanego z podziałem na role przez chętnych uczniów pt. "Przyjaciel zza okna" .
- Kto jeszcze w wierszu szukał pożywienia i gdzie?
- Przypomnienie przez uczniów po jakich spółgłoskach piszemy zawsze " rz" i wyszukanie w wierszu wyrazów z " rz" po spółgłoskach i przeczytanie ich.
- jest w wierszu wyraz nazywany " wyjątkiem ortograficznym", gdzie po spółgłosce nie piszemy "rz". Proszę go wyszukać i przeczytać .
- Wywieszenie planszy z "wyjątkami ortograficznymi"i odczytanie tych wyrazów.
- Odczytanie przez uczniów ostatnich dwóch wersów wiersza.
- Jak można nazwać to zdanie?
- Przepisanie przysłowia do zeszytu.
- Podsumowanie :
- Co my możemy zrobić , aby zwierzęta przetrwały zimę?
- Ocena uczniów.
| |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|